Logopeda


"Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat."
Janusz Korczak

Zadaniem logopedy jest przede wszystkim likwidacja wad i zaburzeń mowy.

Logopeda we wrześniu przeprowadza przesiewowe badania wśród uczniów "zerówki" służące wyłonieniu dzieci z zaburzeniami mowy. Terapia logopedyczna obejmuje uczniów klas 0-II przejawiających trudności językowe.

Dzieci pracują w małych 2- i 3- osobowych zespołach o podobnym typie zaburzeń mowy, uczęszczających do tej samej klasy. W grupie znanych sobie rówieśników czują się raźniej i są bardziej śmiałe.

Zajęcia logopedyczne mają zwykle ściśle określony przebieg, który uzależniony jest od etapu logoterapii (etap wywoływania głoski różni się w swym przebiegu od etapu jej utrwalania i doskonalenia). Poza tym charakter zajęć dostosowuje się również do rodzaju i siły zaburzenia, wieku dzieci i ich indywidualnych możliwości.

Są jednak pewne elementy, które występują podczas większości zajęć logopedycznych.

Należą do nich:

· ćwiczenia oddechowe

     · ćwiczenia doskonalące sprawność  narządów mowy 

          – „gimnastyka buzi i języka”

· ćwiczenia doskonalące artykulację głosek i rozwijające mowę.

Ze względu na to, że większość dzieci objętych opieką logopedyczną, to dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym, zajęcia mają formę zabawy. Aby je uatrakcyjnić logopeda wykorzystuje wiele różnorodnych pomocy logopedycznych.

Dzieci uczęszczające na zajęcia logopedyczne wklejają w zeszytach przerabiane ćwiczenia. Dzięki temu mogą je powtarzać i utrwalać w domu.

     Rodzice mogą uczestniczyć w zajęciach. W razie potrzeby są szczegółowo instruowani, co do sposobu kontynuowania ćwiczeń w domu.

                                                            

                                                                        mgr Małgorzata Pachuta


<<   Grudzień   >>
NiPoWtŚrCzPtSo
                1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
MAPA SERWISU
STATYSTYKA